Leden

  • Christof Dejaegher
    Voorzitter RESOC Westhoek
  • Dieter Hoet
    Westhoekoverleg
  • Mieke Vanelslande
    Forum Jeugd
  • Ann Vanheste
    Burgemeester De Panne
  • Stephan Mourisse
    Burgemeester Vleteren
  • Dorine Geersens
    Schepen Koksijde
  • Jan Leicher
    Provinciale Gebiedsgerichte Werking Westhoek
  • Peter Verheecke
    Dienst Communicatie Provincie West-Vlaanderen
  • Jeroen Pollet
    ACV Brugge-Oostende-Westhoek
  • Jasper Rommel
    ABVV West-Vlaanderen
  • Petra Breyne
    UNIZO West-Vlaanderen
  • Patrice Bakeroot
    Voka West-Vlaanderen
  • Maarten Stuer
    Boerenbond West-Vlaanderen
  • Valérie Heyman
    Westtoer
  • Jan Matsaert
    Westhoek.be
  • Brecht Vangheluwe
    RESOC Westhoek

 

Plaatsvervangers

  • Jonas Plouvier
    Voka West-Vlaanderen
    (voor Patrice Bakeroot)
  • Evelien Decoster
    Westtoer
    (voor Valérie Heyman)
  • Bieke Moerman
    (voor Ann Vanheste)

 

Doelstellingen

De Westhoek is een fiere regio die alles in huis heeft om te overtuigen als woon- en werkregio met mooie toekomstperspectieven, daar zijn we ons allen van bewust. De streek heeft authentieke elementen die tot hun recht komen, zoals het mooie en beleefbare landschap, de betaalbare bouwgronden en woningen, beperkte wachtlijsten (in scholen en kinderopvang), goed onderwijs, filevrije omgeving, etc. Evenwel is er nog enige discrepantie tussen de identiteit en het imago van de regio. Nog meer willen we daarom de Westhoek uitdragen als een creatieve en dynamische regio.

Door deze vaststelling, en op basis van best practices uit het buitenland, werd de nood aangevoeld om een structurele regiomarketingstrategie uit te werken, incl. een concreet actieplan. Deze strategie moet toelaten om zowel het imago van de Westhoek bij niet-inwoners positief te beïnvloeden, alsook dit effect positief te laten afstralen op de identiteit van de inwoner van de Westhoek. Er werd daarom beslist om een professioneel communicatiebureau aan te stellen voor een kwaliteitsvolle uitvoering van deze opdracht.

Als eindproduct van dit traject werd eind juni 2015 een gedetailleerde uitgeschreven marketingstrategie opgeleverd, waarin de doelstellingen duidelijk geëxpliciteerd staan. De positionering van de regio werd uitgewerkt en vertaald naar een sterk – grafisch en inhoudelijk – onderbouwd communicatieconcept. De volledige strategie werd vertaald naar een concreet marketingadviesplan met een oplijsting van en uitwerking van de acties die het tastbare resultaat vormen van de uitgeschreven strategie. Het adviesplan vormt de basis voor de uitrol van een structurele meerjarige campagne, die ondersteund wordt door de diverse partnerorganisaties.