Nieuws bij RESOC Westhoek

Jobbeurs-home.jpg

Forum Jeugd en RESOC Westhoek hebben de handen in elkaar geslagen om een gezamenlijke stand uit te baten op de jobbeurzen in Ieper, Veurne, Kortrijk en Gent. Door de deelname wordt er getracht de Westhoek in de kijker te plaatsen als goede regio om in te werken. Daarnaast is het de bedoeling om de jeugd niet alleen te sensibiliseren omtrent de bedrijvigheid en de tewerkstellingsmogelijkheden in de regio, maar eveneens om de jeugd met hun woonregio te verbinden.

De deelname aan vier jobbeurzen kadert zowel binnen de werking van Forum Jeugd als binnen het ESF-dossier van RESOC Westhoek. De link met de regiomarketingcampagne 'Westhoek. De Nieuwe Wereld' mag in deze ook niet ontbreken.

Een overzicht van de jobbeurzen kun je hier vinden:

We hopen alvast je op een van deze jobbeurzen te ontmoeten!

LogosLeader2015-2020zonderprovincie.jpg

Eind december werden vier projecten goedgekeurd in het kader van ‘Leader Westhoek’, het programma voor plattelandsontwikkeling in de regio. De vier projecten krijgen in totaal 288.819,60 euro Europese, Vlaamse en provinciale steun. 'Westhoek, een aantrekkelijke plek om te werken' is een van de projecten.

UNIZO wil in het project ‘Westhoek, een aantrekkelijke plek om te werken’ samen met VOKA,  van werkgevers vooraanstaande vertegenwoordigers maken van hun bedrijven en tegelijkertijd ook van de Westhoek. Ze willen werkgevers sensibiliseren, inspireren en begeleiden om een aantrekkelijke werkgever te worden waar mensen graag willen gaan werken. Tegelijkertijd willen ze hiermee de aantrekkelijkheid van de Westhoek vergroten en actief toeleiden naar de communicatiekanalen van de regiocampagne ‘Westhoek. De Nieuwe Wereld’. Zo kan een positiever imago jongeren en hoger opgeleiden overtuigen om te blijven werken in de Westhoek.

Kostprijs project: 140 368,96 euro

Leader Westhoek: 70 184,48 euro (50 %)

Contactpersoon: Jilly Deconinck - Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

foto2-vlogsters.png

In het kader van onze regiomarketingcampagne ‘Westhoek. De nieuwe wereld’ hebben wij 2 jonge vlogsters ingeschakeld. Onze 2 vlogsters zijn Julie en Eline, studentes uit het derde jaar Communicatiemanagement bij Howest Kortrijk. Zij gaan tweewekelijks op pad om de stereotypes over de Westhoek te weerleggen (of te bevestigen).

Met deze filmpjes wil RESOC Westhoek de troeven van de regio op gebied van werken, wonen en ondernemen op een ludieke manier ‘in the picture’ zetten en een positief imago van de Westhoek uitdragen. Alle gemeentes die deelnemen aan de regiomarketingcampagne komen aan bod. Meer nieuws over de filmpjes kun je volgen op onze www.denieuwewereld.be!

Het filmpje dat Julie en Eline over De Panne maakten, kunt u via de volgende link bekijken: Julie en Eline op bezoek in De Panne

© Resoc Westhoek | Cooked & Spiced by Tasty Creations | Powered by LMD